Łączna liczba wyświetleń

środa, 12 marca 2014

Biszkopt, ciasto biszkoptowe.

    W śród stron internetowych nie trudno jest znaleźć przepis na Biszkopta, za to łatwo się pogubić w różnorodności tych przepisów, które różnią się od siebie minimalnie a to ilością jaj czy mąki bądź cukru. W niektórych piszą by dodać mąkę ziemniaczaną w innych tłuszcz czy ocet. Powiem Wam szczerze , ze sam się w tym wszystkim pogubiłem dla tego postanowiłem stworzyć swój własny przepis, który gorąco polecam. Przy tworzeniu owego przepisu zależało mi by był jak najbardziej ekonomiczny tak by moje ciasto nadawało się na sporej wielkości blaszkę bez konieczności użycia dużej ilości jajek, które przecież wcale nie są tanie , zwłaszcza w dużych miastach.

SKŁADNIKI:   6 jaj
                         1.3 szklanki cukru
                         1.8 szklanki mąki pszennej
                         2 łyżeczki proszku do pieczenia
                          szczypta soli

SPOSÓB WYKONANIA:   Oddzielamy białka od żółtek i ubijamy białka na sztywną pianę dodając pod koniec stopniowo cukier. Dodajemy żółtka i szczyptę soli, a następnie delikatnie mąkę. do wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą blaszki wylewamy nasze ciasto. Pieczemy ok 30 min w temperaturze 170 stopni Celsjusza. SMACZNEGO.

Ja do swojego biszkopta dodałem truskawki z kompotu, ale oczywiście można dodać przeróżne inne owoce, albo owy biszkopt przekroić w wzdłuż
na 2 lub jak jest wysoki na więcej części i przełożyć kremem robiąc tym sposobem tort. Pamiętać też należy by dodawane owoce oprószyć mąką w celu ich nie opoadnięcia na dno ciasta.  Tak właśnie robiła mi na urodziny Mama torta używając wspaniałego maślanego kremu , częściowo z kakaem, którego smak pamiętam i będę chyba pamiętać do końca życia. Nie można jednak przy tym zapomnieć by owego biszkopta namoczyć, gdyż będzie za suchy przez co Wasz tort straci na atrakcyjności. Do nasączenia można użyć ( tak jak moja Mama) herbaty z cytryną i olejkiem np. rumowym, albo jakimś innym, bądź alkoholu Brendy, koniaku lub innego likieru.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz